אתר זה לא יהיה פעיל יותר, הינכם מוזמנים להתעדכן דרך האתר החדש שלנו בכתובת GAGANEWS.NET







Content

רולינג סטון עורך ביקורת להופעתה של ליידי גאגא

14.1.2013
מגזין המוזיקה האמריקאי הרולינג סטון פירסם לפני כמה ימים ביקורת על הופעתה של ליידי גאגא עם סבב ההופעות שלה The Born This Way Ball שנערכה בונקובר, קנדה. קראו את הביקורת המלאה בתרגום לעברית...

טרי אחרי הפסקה של חודש, ליידי גאגא מביאה איתה נצנצים, זיעה, סוס ו-G.O.A.T (באנגלית עז) לונקובר עם התחלת סבב ההופעות הנכסף שלה The Born This Way Ball בצפון אמריקה בצורה מרהיבה. הסוס (המכאני) הביא את גאגא בצורה מלכותית לבמה בחלק הראשון של המופע; ה-G.O.A.T למעשה לא הייתה חיית המשק אלה ראשי תיבות למילים "Government-Owned Alien Territory" (טריטוריה זרה בבעלות ממשלתית), שליטה גותית שנוצרה מתוך המוח המעוות של גאגא בעצמה.

כאשר תאריכי הסבב הוכרזו באופן רשמי ליידי גאגא תיארה את ה-Born This Way Ball כ-"אופרה פופית-מטאל-אלקטרונית; הסיפור של ההתחלה, היווצרותה של ממלכת התהילה. איך נולדנו ואיך אנחנו נמות חוגגים" ומסתבר שזה היה תיאור הולם. הסט היה מרתיע ומרשים, טירה עתיקה עם כמה שלבים. התלבושות שלה מתחלפות כצפוי בתדירות גבוהה ומרשימה. למעשה, הלילה כולו היה חשוך ומפותל מספיק כדי להזכיר למשתתפים שלמרות שגאגא היא שליטת הטופ 40 של הרדיו יש לה גם מוח מופרע ומטריד עם דמיון שנראה בהשראה כבדה מהבמאי טים ברטון (במאי הידוע בעיסוקו בדברים גותיים ואפלים) ומהגרפיקה המטרידה של ג'רלד סקארף בשביל "The Wall" של פינק פלויד.

ליידי גאגא בהחלט שלטה בארמון הזמני שלה אתמול בערב והחשמל בינה לבין קהל המפלצות הקטנות שלה יצר שעתיים וחצי מהנות מבחינה מוזיקלית וחזותית. ההופעה של יום שישי בערב, ההופעה הראשונה מתוך שתי הופעות ברצף בונקובר מכרה את כל הכרטיסים. היא החלה כשהזמרת זזה באיטיות ודרמטיות על המסלול המעגלי של הבמה, רכובה על סוס תוך כדי שהיא שרה "Highway Unicorn". הקהל הגיב בצעקות מחרישות אוזניים ושמר על האהבה שלו (לשמחתה של גאגא) למשך כל הערב. לאחר זה גאגא עברה ישר ל-"Government Hooker". זה היה כמו תיאטרון ומוזיקה, גאגא השתמשה בשתי הצדדים היטב.

ההופעה הכילה כמה חברים ישנים ומוכרים; הביצה ששימשה בגראמי בקעה שוב בשיר "Bad Romance" ושמלת הבשר הידועה לשמצה של גאגא חזרה בביצוע השיר "Poker Face". הרגע האופנתי הפנטסטי ביותר הגיע במהלך "Heavy Metal Lover" כשליידי גאגא הגיעה לבמה לא על אופנוע אלה בתור אופנוע - גירסה מורחבת מדהימה של עטיפת האלבום Born This Way בזמן שרקדניות גיבוי מסתובבות סביב הבמה.

במהלך 50 הדקות הראשונות של המופע הטון היה חצוף, כיף והכל היה קשור לנושא G.O.A.T. אפילו במהלך החלקים שליידי גאגא מדברת היא נשארה נאמנה לאופי שלה למשך כמעט כל השליש הראשון של ההופעה. למרות שהיא חיזקה שוב ושוב נושאים פנטסטיים של קידום מחשבה עצמאית והכללה זה היה שינוי מבורך של קצב. יותר משעה עד שהיא התחילה לדבר בצורה חופשייה יותר ויוצרת את הרגעים שמוכיחים את עצמם כרגעים הזכורים ביותר של הערב בין אם זה לשיר "יום הולדת שמח" למעריץ נהלב או להתקשר לטלפון של חבר קהל המום ומאושר. 

למעשה, הרגעים הסופר אותנטיים האלה היו שווים לרגעי השיא המוזיקליים של המופע. אחד הרגעים של רגעי השיא במופע הגיע עם השיר "Yoü and I" בו גאגא שיטחה את הקהל עם הקול הפנטסטי והחזק שלה. לאחר מכן היא דיברה על האכזריות בבריונות וביקשה מהקהל לעשות שינוי בעולם שלהם ולהיות נחמדים לאנשים בודדים. משם היא פצחה עם גירסה שנייה ומרגשת לשיר "Born This Way" והדגישה את המילים "לא משנה הומו, סרייט או ביסקסואל, לסבית או חיים טרנסג'נדריים" לקול מחיאות הכפיים של הקהל. בסופו של הביצוע הזה גאגא אמרה "לא משנה כמה אבני חן יש על הג'ינס שלי, לא משנה כמה פאות מפוארות יש לי, רק תזכרו שאני לא נותנת זין על כלום מלבדכם ומלבד המוזיקה שלי". 

יותר משעתיים של הופעה מתישה. גאגא הופיעה עם גירסת אקפלה לשיר "The Edge of Glory" כהדרן הראשון של הערב כשהקול החזק והצרוד שלה מהדהד לקהל המהופנט. כדי לסיים את הערב גאגא העלתה לבמה חמש מפלצות קטנות לביצוע האחרון שלה "Marry the Night". לפני שהיא התחילה לשיר היא הציעה "פתגם גאגאי" אחרון לקהל המרותק: "רק תזכרו, אני שמעתי 'לא' יותר פעמים מששמעתי 'כן'". לה הערב, הערב זה לא קרה לה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה